torsdag 12 mars 2009

Ferðalag

I helgen skall jag på biltur. Jag skall till landet. Jag har fått noggranna anvisningar. Ingen tror att man kan köra fel. Man följer bara ringleden. Nummer 1.

Vad de inte har tänkt på är att ringleden naturligtvis går åt två håll. Bara en sådan sak ger ju en första god möjlighet att komma helt fel. Dessutom finns säkert avtagsvägar, som man kan blanda ihop.

Och så skall hyrbilen hanteras. Växlar, vindrutetorkare, bensin. Bara att få i backen och baxa bilen från uthyrningens parkering brukar vara en utmaning.

Uthyrningsdamen var det heller ingen barnlek att tampas med. När jag träffar sådana damer, ofta är det damer, brukar jag som en lek försöka få dem att ändå till slut spricka upp i ett leende. Här hade jag ingen chans. Henne vill jag inte träffa igen om det skulle ha råkat komma en liten rispa eller ens ett grässtrå på min Opel Corsa.

1 kommentar:

  1. Lycka till och kör försiktigt! Att köra bil på okänd mark är näst intill omöjligt. Jag säger bara Hisingen!

    SvaraRadera