söndag 15 februari 2009

Easy like a Sunday morning

Tror ni inte att det är helg nu igen.

Igår var jag i Reykjavik på vinterhögtiden, som det heter på programmet. Kulturfestivalen alltså. Den avslutades i går natt med att ett grönländskt reggaeband spelade på Nordens Hus. Jag kan inte tänka mig bättre cross-over än så.

Men nu är jag alltså ensam igen och det är helg igen. Jag har bestämt mig för att jag skall arbeta hela dagen. Det ger definitivt en känsla av att man gör något meningsfullt. Man kan ta en kaffepaus och liksom låtsas för sig själv att det är bra at man tar en paus, men snart måste man återvända till arbetet. Jag fattar inte vad det är för fel på självbedrägeri.

Om någon har något annat förslag på hur man ensam fördriver tiden, så säg bara till!

2 kommentarer:

  1. Några förslag:
    • Skriva en frustrerad barnbok.
    • Köpa en kortlek och testa vilket kort som går att kasta längst.
    • Tandtråda. Två gånger.
    • Putsa skor. Nej visst nej, det gör man ju inte nuförtiden.
    • Spela Tetris på mobilen.
    • Lära sig vissla och sjunga samtidigt.
    • Repa upp en ful stickad tröja och göra en peruk som man skrämmer inneboendefamiljen med.
    • Försöka få bort baconet från min blogg?
    /m

    SvaraRadera