måndag 23 februari 2009

Produktnamnsfrossa

Jag har kommit på ett trick som skall hjälpa mig på vägen mot mindre stapplig isländska. Jag skall lyssna på podcaster på isländska på i-poden. En god tanke.

Men hur gör man för att få en podcast ombord på en uråldrig i-pod shuffle? Jag lyckas bara tanka på en podsändning åt gången. Om jag försöker lägga på flera, och det kan behövas några för att språkbada i en hel dag, så blir i-poden tom. Idag har jag därför lyssnat tre gånger på samma podsändning. Till slut fattade jag visserligen hela intervjun, men det blev ändå lite enahanda.

Jag har läst på kändisbloggar att kändisarna ber sina läsare om hjälp med diverse. Nu skall jag göra likadant. Bästa läsare: hur gör man för att få med sig mer än en podsändning i sin i-pod shuffle?

(Kändisarna brukar i och för sig lotta ut fina gifts också. Om nån kan hjälpa mig, så skall den få en goodiebag. Jag lägger i lite Duxtvål och bomullsrondeller. En tub Pepsodent också, kanske. Det här är ingen glamourblogg.)

4 kommentarer:

  1. :-D

    Hör du, hur mycket plats är det i shufflen?

    SvaraRadera
  2. Eftersom Maia tar tag i det här är det ingen idé jag tävlar om bomullsrondellen©

    SvaraRadera
  3. När du har iTunes öppet och laddar in grejer på din pod, har du kollat under fliken "podcaster" att det inte är iklickat att du bara ska ladda in visa podcaster? För i så fall ska du nog klicka i att du ska synkronisera "alla ospelade" eller så istället.

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha! Alla tips kollas noga! Fullt möjligt att shuffeln ärför liten. Kanske ett vettigt skäl att köpa en ny röd och fin nano.

    SvaraRadera