tisdag 10 februari 2009

Scandal Beauty

Dorrit, presidentens fru, har uttalat sig om den isländska krisen i en intervju med en tysk, tror jag, tidning.

Det är ingen som måste lämna hus och hem här, sade Dorrit. Presidenten själv, Ólafur Ragnar, skall då ha sagt till Dorrit att hon kanske inte förstår sig på fastighetslagarna på Island helt och att hon inte borde låta sig citeras. I alla fall inte när hon sade just det hon sade.

Dorrit tyckte det var dumheter. Vem kunde bli bostadslös i ett land där det redan finns dubbelt så mycket hus som människor? Och hon tänkte visst låta sig citeras på denna punkt. Presidenten var av en annan åsikt om det lämpliga i att låta sig citeras på just denna punkt i hennes fall. Dorrit ringde därför några dagar senare upp journalisten och klargjorde att han visst fick citera henne. Och det gjorde han naturligtvis.

Hur det än är med Dorrit så står det många nybyggda fina hus tomma. Med havsutsikt. Vill någon komma och göra mig sällskap?

3 kommentarer:

  1. Jag kommer direkt om jag slipper ha problemlösning imorgon. Det är omöjligt.
    /m

    SvaraRadera
  2. Men väldigt vad ni människor har problem. Det måste vara den akademiska miljön. I min värld finns bara liv och död och den ena är inte nödvändigtvis bättre än det andra. Så ja, gaska upp er nu. Sätt er tillrätta i öronlapsfotöljen med Josef Franck tyg, sätt på en stenkaka från Nexus alt. progg jazz om svårmodet verkligen tränger på och drick en heland kopp kamomillte.
    Se så nu. Livet blir vad man gör det till.

    SvaraRadera
  3. Men Dorrit kommer just inte från någon akademisk miljö, vad jag vet. Hon är en it-girl.

    SvaraRadera