söndag 22 februari 2009

Simma lugnt

Det är fullt möjligt att jag inte blir bättre på isländska av att vara här, men om jag inte blir bättre på simning, då är jag helt obildbar. Jag simmar och simmar.

Det är det där med tid. Och simning, det tar tid, särskilt på vintern. Av med alla jackor och sockar och stövlar och så knö in det i skåp och duscha och på med badkläder och så själva utövandet, då, som mest är en parentes. Men jag simmar så pass mycket att jag har börjat fundera över teknik. Testar olika saker olika sträckor. Räknar simtag och snittar som Gunde Svan i sin krafts dagar.

Sen finns det ju heitir pottar, som man kan sitta en bra stund i utan att det verkar som man maskar, och så tar det där krånglet med skåp och kläder och kanske hårtork vid. Ett par timmar går åt utan att man behöver anstränga sig.

Jag behöver 18 simtag på 25 meter bröstsim. Men bara 15 på rygg. Det hade jag ingen aning om innan jag kom hit.

1 kommentar:

  1. Du får börja med klädsim, då slipper du det där med avklädning - iallafall före!

    SvaraRadera